RECENZIA: Láska zvoní vždy dvakrát alebo ako predsudky takmer zničili niečo výnimočne krásne

Predtým než sa opustím a budem kapek expresívna, chcem povedať, že knižka sa mi páčila. Čo sa mi však nepáčilo, bola jedna mužská postava – Tibor.

A teraz budem na chvíľku emočne vyliata...ak si chcete udržať pokojnú náladu a ste práve hodení do večernej pohodičky, rovnako ak sa nechcete vracať myšlienkami k nejakému z vašich nahovno bývalých (ktorý keby bol predávaný na autobazári, tak by bol jedine šrotom nepoužiteľným na žiaden spôsob), nečítajte nasledujúci odstavec. Ak sa však chcete ešte pred prečítaním knihy spolu so mnou vynervačiť, je to na vašu zodpovednosť – čítajte, hltajte, popustite uzdu fantázii (najmä pri trojobale, lebo ten mi vyšiel, aspoň si osobne myslím) :D

Mali ste niekedy chuť niekomu urvať gule, obaliť ich v strúhanke, múke a vajíčku, opiecť a dať zožrať psovi? Že nie? Tak po prečítaní 2/3 z knihy vám garantujem, že budete mať chuť urobiť niečo podobné, ak nie aj horšie, jednému chorému magorovi, ktorý si myslí, že vtáka môže beztrestne pchať kde kade a potom sa tváriť, že „ja nič, ja som pán všetkých zasraných svetov“. Facka by jeho správanie nenapravila, dokonca ani spomínané opekané mäsko, teda ak sa to dá vôbec nazvať mäsom. Možno tak zoschnutým kusom kože, ktorý sa hompáľa medzi nohami jedného neprípustne a donebavolajúceho kreténa. Ale dosť bolo nervačenia.



Poďme k príjemnejším témam. Napríklad, čo taká láska, ktorá sa rokmi nemení, znásobuje a bujnejú po nej svaly na rukách, spevňuje sa chrbát a tehličky na bruchu sa rysujú do nepríčetných výšin ženských predstáv o dokonalom samcovi, ktorý keď ich schytí, nepomôže im ani svätená voda, nie to ešte výkriky do vankúša počas prirážania a burácania v perinách.

Nie, ani táto kniha nie je IBA o sexe, aj napriek tomu, že ten je tam naozaj kvalitný. Že to nemôžem zhodnotiť? Že som tam nebola? No a čo... opisy vedia povedať veľmi veľa. Možno aj viac než by ste chceli.

Ale presuňme sa od milovania k realite. Slovenskej...svetovej...hocijakej realite, ktorá je nám všetkým známa. A to k téme „počernejší obyvatelia a predsudky voči nim“. Nebudem tu písať nejaké moralistické drísty, závery, úvahy a podobne. Všetci vieme ako to je. Chcem však poukázať na fakt, že autorka sa nebála otvoriť aj túto, podľa mňa, nie často v knihách otváranú problematiku a ukázala nám, čo je v živote naozaj dôležité. Nie je to farba pleti a to z akej rodiny pochádzaš, ale to akým si ty sám človekom. Za mňa úplne hlboká myšlienka, ktorú si z tejto knižky odnášam. A samozrejme, aj nejaké tie šteklivé sexuálne zážitky, vykypenú žlč v zaváraninovom pohári, krútenie hlavou nad všeličím možným, no najmä silu lásky, ktorá dokáže aj nemožné – spojiť to, čomu sa roky chcelo zabrániť.

Toto je prvá kniha, ktorú som od autorky čítala, momentálne v rámci knižnej instagramovej štafety, a musím povedať, že to bol zaujímavý zážitok. Podobnú literatúru nemám veľmi načítanú a skôr sa jej vyhýbam, nakoľko zvyčajne sa deje veľmi od seba nelíšia a prídu mi teda na jedno kopyto. Avšak...epická prestávka na hlboký nádych...toto bola svetlá výnimka. Ako som už spomínala, páčilo sa mi, že sa autorka nebála vkročiť do ťažšej, možno aj rozporuplnej, témy, vďaka čomu sa čitateľ dokáže vžiť do danej situácie tak, akoby to sám prežíval. Knižka mala mnoho lepíkových a písomných pozastavení, moje štafetové kolegyne ocenili snáď všetko, čo bolo ocenenia hodné, preto čítať túto knihu bolo doslova dobrodružstvo. Samozrejme oceňujem zasadenie deja do slovenského prostredia, za toto jedno veľké plus pridávam k hviezdičkám. A na záver ešte chcem vyzdvihnúť trefné prirovnania, ktorých bolo v knihe neúrekom.

Hodnotenie: 💜💜💜💜💜+

x

Komentáre