RECENZIA: Karma je sviňa, alebo ako sa jednej NEBEZPEČNE OČARENEJ mrche všetko vrátilo

Keď sa povie "romantická kniha", predstavíte si slastné achkanie, naružovo namaľovaný svet, všade samé „Óó, aká krásna kytica“ alebo „Fúha, ten mi zatriasol mojím svetom ako hurikán“. Mala som podobné očakávania aj od tejto knihy. Rovnako ako som čakala motýliky v bruchu, tak som čakala aj sexuálne scény, ktoré by ma dostali do vytrženia. Avšak nič z toho sa nestalo. Lásky bolo pramálo, motýľ ani len nezablúdil do mojej blízkosti a zo sexu sa mi chcelo grcať.

Kníhkupectvá radia túto knihu do romantickej beletrie avšak podľa mňa toto bolo až príliš plytké na to, aby to mohlo byť v poličke s naozajstnou sladkou romantikou. 

Po dočítaní mám pocit, že som si nenašla ani jednu postavu, s ktorou by som nemala problém. Mel bola ohrdnutá mrcha, ktorej sa karma veľmi drsne vypomstila za to, čo stvárala mužom. Jej kamoška Zuzka, smutné zlomené a hlavne naivné dievčatko, mi miestami prišla ako úplný protiklad Mel, nechápem ako mohli spolu žiť v jednej domácnosti. Alfa samec Bavaria je stelesnením mokrých snov viacerých žien, avšak takého zmrda nestretnete len tak na okraji ulice každú noc. Dokonca aj policajt Patrik, ktorý sa snažil vniesť trošku svetla do temnoty knihy mi liezol na nervy svojou náladovosťou, zádumčivosťou a hlavne tým, ako zakaždým pokazil aj ten kúsok prejavu pravého citu, ktorého bolo v knihe tak veľmi málo.

 


Čo sa týka deja, tu musím uznať, že bol dobre premyslený, gradoval z kapitoly na kapitolu, držal ma v napätí od začiatku až po poslednú stranu. Zápletka bola dosť nezvyčajná na romantickú knihu, avšak upútala ma natoľko, že som knihu zhltla za necelé dva dni, čo sa mne často nepodarí. Bolo tu veľa vyhrotených situácií, z ktorých sa aj mne zatajoval dych a cítila som sa doslova fyzicky i psychicky nepríjemne, rovnako ako postavy v knihe. Aj napriek tomu, že dej bol fajn, koniec ma sklamal. Prirýchle a jednoduché vyvrcholenie príbehu pár strán pred koncom a milión nezodpovedaných otázok, ktoré mnou ešte doteraz znejú.

Knihu som čítala v rámci knižnej štafety, ktorú usporiadala moja kamoška Majka. Ak by nebolo tejto aktivitky, asi nikdy by som si ju neprečítala.

Hodnotenie: 2,5/5 💜

Komentáre