Mini RECENZIA: MALÉ JABLKO...alebo ako sa nepodvoliť predsudkom voči beletrii

Hneď na začiatok musím povedať, že toto bola štafeta, voči ktorej som mala asi najväčšie PREDSUDKY spomedzi štafiet. Knižka MALÉ JABLKO mala síce peknú a pútavú obálku, no predstava čítať niečo, o čom som si naivne myslela, že bude čistý cestopis, bola pre mňa jemnou nočnou morou. Začiatok knižky mal taký POMALÝ ROZBEH, nič extra vyhrotené, dve právničky, ktoré sa snažia uspieť na skúške. Pohodka-jahodka. Po knihe plnej depresií a neverníkov, toto bolo ako BALZAM NA DUŠU. Do cca polovice knihy som prevracala oči, zívala, preskakovala občas nejaký ten zdĺhavejší opis, už som to takmer chcela zabaliť a vzdať, proste poslať knihu ďalej a netrápiť sa nasilu. ALE dobre, že mám povahu dočítať knihu, aj keby to bola neviem aká nepodarená fraška. Po dočítaní musím povedať, že Malé jablko budem odporúčať u nás v kníhkupectve. Prečo? Pretože je to taká oddychovka, pri ktorej sa čo-to dozviete, nájdete si tam aj svojich obľúbencov, stotožníte sa občas s názormi postáv a hlavne – nebude vás z toho bolieť hlava a duša!

A teraz k veci. Príbeh sa točí okolo slovenskej dievčiny Eleny, ktorá chce silou mocou nájsť svoje šťastie v New Yorku, aj napriek tomu, že (spoiler) neurobí advokátske skúšky. S kamoškou Gabi sa ubytuje v chudobnejšej časti, v Bushwicku, kde to síce nie je prepychovo luxusné, ale zaváňa to silnými emóciami a umením. No a teraz skočím hneď k tomu najpeckovnejšiemu, čo sa tam vyskytlo: Elena si vytvorila blog Girl in Bushwick. Začne opisovať zabudnutý kúsok sveta svojím pohľadom a čuduj sa svete, pomaličky, ale isto si nájde svoju základňu fanúšikov. Kniha je plná vzletov i pádov, falošnosti ľudí, u ktorých by ste to možno nečakali, premeny jedného chumaja na doslovné zlatíčko, lesbičky, ktorej budete chcieť takú vylepiť, že jej stena dá druhú a ešte mnoha ďalšieho, čo vás naštve, rozplače, rozosmeje, jednoducho zanechá vo vás hlboké emócie.




Štafetu robila moja menovkyňa a bola to jej prvá, prvučičká štafeta v živote (teda aspoň myslím) minimálne na tomto jej IG účte. Som rada, že ma do nej vybrala a že som si mohla knihu užiť tak, ako sa len dalo. Ďakujem. 😊

 

Hodnotenie:💜💜💜💜


Komentáre