REREADING HABIBI: Kvalita autorského pera ukrytá pod žhavo vyzerajúcou obálkou

Kniha Habibi od Baji Dolce je pozvánkou do rúškom zahaleného sveta temnoty, sexuálnej energie a špinavých kšeftov. Keď poviem, že nie je pre každého, dá mi za pravdu minimálne niekoľko žien, ktoré sa do štafety zapojili rovnako ako ja. Na čítanie tohto diela potrebujete nielen 18+ rokov, ale aj silný žalúdok a možno aj kúsok bezcitnosti. Opisy sexuálnych scén sú natoľko plastické a realistické, že sa ich priam viete dotknúť a prežiť ich spolu s Cassie, hlavnou hrdinkou knihy. Okrem žhavých scén stojí za spomenutie aj hlbšia téma, a to rozdvojená osobnosť ako následok šokujúcej udalosti z mladosti. Autorka vás prevedie rôznymi sférami a udalosťami, ktoré vám do seba zapadnú ako skladačka až na konci príbehu. To vám však neprekáža, pretože riešite iné, v tej chvíli, závažnejšie problémy. Problémy citového charakteru. Kto z nás ešte nebol bezhlavo zaľúbený do človeka, ktorý nejavil žiaden väčší záujem a chcel si buď len užívať, alebo, čo je horšie, bral nás len ako kamarátku. Aj preto, je hlavná zápletka tak dobre vyskladaná, pretože je v nej kus lásky.


Jazyk knihy bol vynikajúco prispôsobený danému žánru, autorka sa nebála používať aj tvrdšie výrazy, slang či nadávky, keď si to situácia vyžadovala. Oceňujem aj detaily poukazujúce na autorkine diela (kniha Placebo), ktoré boli do deja zasadené nenásilne a zapadli tak povediac samy. Po vizuálnej stránke musím spomenúť najmä obálku knihy, ktorá zaujme najmä ženské knižné osadenstvo. Je dokonalo vybratá, názov Habibi pôsobí kúzelne, ba priam z knihy vystupuje a žiari. Výber alfa samca na obálke je tiež vynikajúcim lákadlom a najmä zapadá do mojej predstavy ako by asi Habibi v skutočnosti vyzeral. Takže tlieskam!

Nedá mi opäť nedať knižke len to najlepšie hodnotenie a to 5/5 hviezdičiek, nakoľko aj pri druhom čítaní knihy ma vedelo veľa vecí opäť prekvapiť, našla som nové významy istých situácii a najmä kniha mi dala opäť trošku odlišný pohľad na zhýralú spoločnosť ukrývajúcu sa za pekné šaty, červený rúž a slušivý dobre padnúci oblek.


Dnes to bolo trošku seriózne, ale ak túžite po emočne vypätej recenzii, stačí kliknúť TU.


Komentáre